Rapportera retur till Klarna

Om du vill göra en retur och valde betalsättet Klarna faktura när du la din order, och inte ännu betalt din faktura, kan du pausa fakturan. Detta gör du genom att antingen logga in på ditt Klarna-konto på dator, mobil eller i appen alternativt genom att kontakta Klarnas kundservice.

För att rapportera en retur på dator följer du dessa steg:
https://www.klarna.com/se/

  1. Logga in, högst upp i högra hörnet. Inloggning sker med personnummer och mobilt Bank-ID
  2. Klicka på "Betalningar" i kolumnen till vänster
  3. Välj den aktuella fakturan under rubriken "Betala"
  4. Bläddra längst ned på vald faktura, klicka på "Rapportera retur"
  5. Klicka "Bekräfta" och följ sedan våra returinstruktioner

För att rapportera en retur i mobilen följer du dessa steg:
https://www.klarna.com/se/

  1. Logga in, högst upp i högra hörnet. Inloggning sker med personnummer och mobilt Bank-ID
  2. Klicka på de tre strecken högst upp till vänster
  3. Klicka på "Betalningar" i pop up-kolumnen
  4. Välj den aktuella fakturan under rubriken "Betala"
  5. Bläddra längst ned på vald faktura, klicka på "Rapportera retur"
  6. Klicka "Bekräfta" och följ sedan våra returinstruktioner

För att rapportera en retur i Klarnas app följer du dessa steg:

Appen finns i App Store och Google Play.

  1. Logga in med ditt personnummer och mobila Bank-ID
  2. Klicka på "Mitt Klarna" längst ned till höger
  3. Klicka på "Betalningar", rutan högst upp till vänster
  4. Välj den aktuella fakturan under rubriken "Betala"
  5. Klicka på ikonen i mitten, "Rapportera retur"
  6. Klicka "Bekräfta" och följ sedan våra returinstruktioner

Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.