Information om leverans

Alla ordrar skickas samma vardag, men stopptid för utlevereras beror på ditt valda fraktalternativ, mer information om det finns nedan. Vid eventuella undantag, som till exempel utbildning, hittar du information på hemsidans förstasida. Alla försändelser skickas från oss till den angivna adressen.

Nedan är stopptider för respektive speditör. Väljer du till expresshantering och beställer innan stopptiden kommer din order skickas samma arbetsdag.

Airmee: 09.20
Bring15.00
PostNord ombud: 15.00
PostNord hemleverans: 15.00
Hämta på vårt lager: 15.30
Brevfrakt: 17.00
PostNord varubrev: 17.00
Dooris: 17.30 - mån-fre, 17.00 - sön
Instabox: 18.25 - mån-fre, 17.00 - sön

PostNord brev: Skickas som ett vanligt brev med posten (ej spårbart). Beroende på försändelsens storlek kan den levereras direkt till brevlådan, annars ställs den utanför dörren alternativt hängs den i en påse på brevlådan/dörren. Endast privatpersoner.

PostNord varubrev: Skickas med PostNord som varubrev (spårbart). Beroende på försändelsens storlek kan den levereras direkt till brevlådan, annars ställs den utanför dörren alternativt hängs den i en påse på brevlådan/dörren. Endast privatpersoner.

Dooris: Skickas med Dooris och levereras på morgonen innan 07.00 (spårbart). Beroende på försändelsens storlek kan den levereras direkt till din brevlåda eller i en påse på dörren/brevlådan.

I ett fåtal fall kan SkalHuset ändra din fraktmetod till PostNord varubrev då frakttjänsten Dooris inte kan leverera till den angivna adressen. Endast privatpersoner.

Instabox express: Skickas till det Instabox-skåp du väljer i kassan (spårbart). Du får ett SMS med kod för uthämtning när försändelsen levererats. I vissa fall kan legitimering med bank-ID krävas. Endast privatpersoner.

PostNord ombud: Med PostNord ombud kan du spåra din beställning och du får ett SMS när din order finns att hämta hos ditt närmsta PostNord-ombud. Privatpersoner och företag.

Bring ombud: Försändelsen skickas till ditt närmsta Bring-ombud (spårbart). Du får ett SMS när din order finns att hämta. Privatpersoner och företag.

Airmee hemleverans: Levereras hem med Airmee (spårbart). Du väljer redan i kassan när du vill att försändelsen ska levereras, du får sedan ett SMS där du kan spåra försändelsen i realtid. I vissa fall kan legitimering med bank-ID krävas. Endast privatpersoner.

Instabox hemleverans: Levereras hem med Instabox (spårbart). Du väljer redan i kassan när du vill att försändelsen ska levereras. I vissa fall kan legitimering med bank-ID krävas. Endast privatpersoner.

PostNord hemleverans: Hemleverans med PostNord. När din försändelse skickats från oss får du en avi per SMS eller mail för att välja leveransalternativ för din försändelse. Endast privatpersoner.

Bring företagspaket: Levereras direkt till ditt företag med Bring inom 1-3 vardagar (spårbart). Leverans sker vardagar mellan 8-17. Endast ett leveransförsök görs. Om ingen är på plats för att ta emot försändelsen kommer försändelsen istället levereras till ert närmsta Bring-ombud. Endast företag.

PostNord företagspaket: Leverans till ditt företag med PostNord. Leverans sker vardagar mellan 7-18. Normalt görs endast ett leveransförsök. Om ingen är på plats för att ta emot försändelsen kommer försändelsen istället levereras till närmsta PostNord-ombud. Endast företag.

Hämta på vårt lager: Ordern finns tillgänglig för hämtning på vårt lager i Södertälje måndag-fredag mellan 09.00-17.00. Endast personlig utlämning mot giltig legitimation. Ej bud. Du får ett mail när ordern finns att hämta. Endast privatpersoner.

OBS! Endast utlämning av ordrar som lagts via hemsidan. Det finns ej möjlighet till köp på plats.

Expresshantering
Under sommaren erbjuder vi expresshantering för 19kr (utöver eventuell fraktkostnad). Detta innebär att din order prioriteras och kommer med i nästkommande hämtning. Denna tilläggstjänst är endast tillgänglig om alla produkter i din varukorg finns i lager.

Spåra din beställning:
Vi rekommenderar alltid att välja en spårbar fraktmetod för att kunna följa försändelsen samt att snabbare få information om när den är levererad/vart du kan hämta den.

För att enklare följa din försändelse rekommenderar vi appen "Mina Paket" från Unifaun. Där har du möjlighet att få notiser samt övrig information om försändelsens resa till dig. Glöm inte att lägga till ditt telefonnummer och mailadress i appen, så synkas alla försändelser automatiskt till appen!
Appen finns i App Store och Google Play.

Min beställning har inte kommit fram
Förväntad leveranstid är 0-5 arbetsdagar, beroende på valt fraktsätt, vid eventuell försening kan det ta någon dag extra. Har du fortfarande inte mottagit försändelsen efter fem arbetsdagar från att ordern skickats från oss kontaktar du oss omgående så hjälper vi dig.

Vad händer om jag inte har möjlighet att hämta ut mitt paket?
Har du inte möjlighet att hämta ut paketet kontaktar du oss i förväg, i de flesta fall går det givetvis att lösa. Kontaktar du inte oss kommer försändelsen skickas tillbaka till oss som "Ej uthämtad/vägrad" vilket då kan resultera i en extra kostnad för dig, för våra samt PostNords/Schenkers/Instabox omkostnader. Mer information om detta kan du hitta i våra köpevillkor. https://skalhuset.se/info/villkor/

Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.