Byte av produkt/felbeställning

Om du beställt fel produkt, eller på något sätt inte är nöjd med din produkt och vill byta, så returnerar du tillbaka produkten du vill byta (som en vanlig ångerretur) och lägger sedan en ny beställning på den produkten du vill ha.

Här är instruktioner för hur du returnerar produkten:

Vid ett ångrat köp så står du för returfrakten. Hur du skickar tillbaka produkten bestämmer du själv. Du kan t.ex skicka tillbaka som ett vanligt brev med frimärken eller så kan du skicka returen spårbart. Om du bestämmer dig för att skicka returen spårbart så måste du skicka med PostNord då vi endast hämtar ut spårbara försändelser från dem. Behöver du hjälp med hur du ska skicka tillbaka returen rekommenderar vi att du går till närmaste postombud.

I returen så får du gärna skriva ut och skicka med din följesedel som du fick mailad till dig. Har du ingen möjlighet att skriva ut följesedeln så skickar du med en lapp med ditt ordernummer. Returen skickar du sedan till:

SkalHuset.se
C/O Lowwi AB
Gränsbovägen 4A
15242 Södertälje

När vi har mottagit och behandlat returen så krediterar vi din order. Du får ett mail av oss så fort vi har behandlat din retur.
Har du valt Klarna som betalningsmetod så sköter dem krediteringen. Detta tar ca 1-3 arbetsdagar.
Har du betalat med Swish så blir du återbetald via Swish.

OBS:
Har returen ej frankerats så tar vi ut en avgift på 90 kronor för våra och PostNords omkostnader. För att kunna ångra sitt köp får produkten ej ha spår av användning. Om produkten kommer i en förpackning som är plomberad, får ej plomberingen vara bruten. SkalHuset.se förbehåller sig rätten att ta ut en avgift för eventuell värdeminskning och dra av det från returbeloppet. Vi förbehåller oss även rätten att inte acceptera använda produkter i retur.

Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.